Φώτο σχεδιασμός λογοτύπου

Φωτογράφιση προϊόντων και χρήση των φωτογραφιών στο ίντερνετ ή σε προϊοντικό κατάλογο

Φωτογράφιση προϊόντων

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φωτογραφίσει κάποιος προϊόντα. Και είναι πολλές και διαφορετικές οι εφαρμογές για τις οποίες καλείται να παραδώσει τα αρχεία του. Μπορεί να είναι για κάποια εκτύπωση μεγάλου μεγέθους όπως ένα banner σε σούπερ μάρκετ, μπορεί να είναι για κάποιον προϊόντικό κατάλογο, μπορεί όμως να είναι και για αποκλειστική χρήση σε ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου εκεί χρειάζεται εντελώς διαφορετική προσέγγιση και ίσως πολλές περισσότερες λήψεις για να αναδειχθούν οι λεπτομέρειες ενός προϊόντος σε 360 μοίρες.

Το σίγουρο είναι πως όταν φωτογραφίζουμε προϊόντα, πρέπει πάντα να παίρνουμε τις λήψεις μας με βάση το editing μετά και πως θα γίνει η δουλειά μας ως γραφίστες ευκολότερη, γρήγορη και αποδοτική. Υπάρχει μεγάλη γκάμα εξοπλισμού από πολύ φθηνό μέχρι πολύ ακριβό. Με τις κατάλληλες γνώσεις και την εμπειρία, ένας γραφίστας υπερτερεί σε αυτό το κομμάτι διότι πολύ απλά γνωρίζει τη διαδικασία της διορθωσης (editing/retouching) πολύ καλά, γνωρίζει σύνθεση, αρμονία χρωμάτων κλπ. Ξέρει ακριβώς πως θα κινηθεί ακόμη κ όταν δεν υπάρχει το κατάλληλο φόντο σε περιπτώσεις που η περίσταση το έχει ανάγκη, διότι μπορεί να εισάγει πολύ εύκολα μια φωτογραφία σε αυτό με τεχνικές στο photoshop.

Ξέρει επίσης σε ποιο φορμά πρέπει να είναι οι φωτογραφίες του ώστε να ανταποκρίνονται στο εκάστοτε project. Άλλη ανάλυση πρέπει να έχει μία φωτογραφία που χρησιμοποιείται στο διαδίκτυο και άλλη όταν προορίζεται για εκτύπωση.Η Amazon & η Google παραδείγματος χάριν έχουν εξ ολοκλήρου δικές τους κατευθυντήριες στις φωτογραφίες για όσον αφορά τις ecommerce διαφημίσεις και όλοι ξέρουμε πως είναι οι κορυφαίοι του είδους. Οι σωστές φωτογραφίες όπως και ένας καλός γραφίστας, σημαίνουν περισσότερα χρήματα για μια επιχείρηση, όποιο μέγεθος κι αν έχει. Είναι απαραίτητες διότι δείχνουν επαγγελματισμό και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον καταναλωτή. Είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες για να εκθέσει κάποιος τα προϊόντα του διότι στην ουσία "καλή φωτογραφία=καλή εντύπωση=σωστή πληροφορία=αγορά"

Χρήση σε web VS εκτύπωση

Οι προδιαγραφές μιας φωτογραφίας που προορίζεται για χρήση σε eshop είναι διαφορετική από τη φωτογραφία που προορίζεται για χρήση στα social media και εντελώς διαφορετική όταν είναι να εκτυπωθεί. Στην εκτύπωση χρησιμοποιούνται πολλές και διάφορες αναλύσεις ανάλογα με το μέγεθος, τη μέθοδο και το υλικό στο οποίο πρόκειται να εκτυπωθεί μία φωτογραφία. Σε καμμία περίπτωση δεν μπορούμε να έχουμε ίδια ανάλυση σε ένα φυλλάδιο Α5 και σε ένα banner 1.5x2 μέτρα. Η φωτογραφία μεγαλύτερου μεγέθους μπορεί να εκτυπωθεί πιο μικρή, η μικρότερη όμως τυπώνεται καταστροφικά σε μεγαλύτερη επιφάνεια. Τώρα σε ότι αφορά το ίντερνετ, έχουμε εντελώς διαφορετική προσέγγιση διότι λαμβάνουμε πολλές παραμέτρους υπ'όψιν. Η χρήση στο Facebook μπορεί να περιέχει φωτογραφία σε busy φόντο, σε ένα eshop όμως αυτό είναι απαγορευτικό. Ο πελάτης πρέπει και θέλει να βλέπει καθαρά το αντικείμενο και τις λεπτομέρειές του ώστε να νιώσει άνετα να αγοράσει αυτό που θέλει. Η φωτογράφιση προϊόντων είναι επιστήμη από μόνη της λοιπόν και θέλει ιδιαίτερες γνώσεις ώστε το αποτέλεσμα να είναι άρτιο και να μεταφράζεται άμεσα σε κέρδος.
Μπορείτε να δείτε εδώ τις προδιαγραφές που ζητάει η Amazon από τους εμπόρους της για τις φωτογραφίες.